Jesteś w:
Przydatne informacje
Infrastruktura usług cyfrowych w dziedzinie e-zdrowia (the eHealth Digital Service Infrastructure - eHDSI) to infrastruktura zapewniająca ciągłość opieki obywatelom europejskim podczas ich podróży zagranicznych w UE.
Daje to krajom UE możliwość wymiany danych dotyczących zdrowia w bezpieczny, wydajny i interoperacyjny sposób. Obywatele mogą łatwo rozpoznać dostępność usług pod marką „MyHealth@EU”.
Więcej informacji można uzyskać na stronie: https://ec.europa.eu/health/ehealth-digital-health-and-care/electronic-cross-border-health-services_en (ang) oraz w pliku MyHealth@EU - Pytania i Odpowiedzi.
E-recepta i e-realizacja (wytyczne sieci e-Zdrowia dotyczące e-recept (ang)) umożliwiają obywatelom UE uzyskanie leków w aptece znajdującej się w innym kraju UE dzięki przekazywaniu elektronicznej recepty z ich kraju zamieszkania, w którym są zrzeszeni do kraju podróży.
eHDSI ułatwia transgraniczną wymianę danych dotyczących zdrowia, w tym e-recept. Poprzez „usługi podstawowe” Komisja Europejska zapewnia krajom UE wspólną infrastrukturę ICT i usługi przekrojowe (terminologia, interoperacyjność itp.). Następnie mogą stworzyć „usługi ogólne” w celu połączenia krajowych systemów e-Zdrowia za pośrednictwem „Krajowych punktów kontaktowych ds. e-Zdrowia (National Contact Points for eHealth - NCPeH)”, przy wsparciu finansowym z programu „Łącząc Europę” Telekomunikacja (2015-2020).
Grupa ekspertów krajów UE eHealth DSI (the eHealth DSI EU countries Expert Group - eHMSEG) składa się z menedżerów odpowiedzialnych za wdrażanie KPK i nominowanych przez kraje uczestniczące. Członkowie uczestniczą we wdrażaniu i obsłudze transgranicznej infrastruktury e-zdrowia i są odpowiedzialni za tworzenie Krajowych Punktów Kontaktowych ds. e-zdrowia.
Zarząd Operacyjny eHealth (the eHealth Operational Management Board - eHOMB) składa się z przedstawicieli służb wewnętrznych Komisji Europejskiej oraz przewodniczących eHMSEG. Nadzoruje świadczenie usług oraz podejmuje decyzje taktyczne i operacyjne dotyczące eHDSI.
Przydatne informacje
Infrastruktura usług cyfrowych w dziedzinie e-zdrowia (the eHealth Digital Service Infrastructure - eHDSI) to infrastruktura zapewniająca ciągłość opieki obywatelom europejskim podczas ich podróży zagranicznych w UE.
Daje to krajom UE możliwość wymiany danych dotyczących zdrowia w bezpieczny, wydajny i interoperacyjny sposób. Obywatele mogą łatwo rozpoznać dostępność usług pod marką „MyHealth@EU”.
Więcej informacji można uzyskać na stronie: https://ec.europa.eu/health/ehealth-digital-health-and-care/electronic-cross-border-health-services_en (ang) oraz w pliku MyHealth@EU - Pytania i Odpowiedzi.
E-recepta i e-realizacja (wytyczne sieci e-Zdrowia dotyczące e-recept (ang)) umożliwiają obywatelom UE uzyskanie leków w aptece znajdującej się w innym kraju UE dzięki przekazywaniu elektronicznej recepty z ich kraju zamieszkania, w którym są zrzeszeni do kraju podróży.
eHDSI ułatwia transgraniczną wymianę danych dotyczących zdrowia, w tym e-recept. Poprzez „usługi podstawowe” Komisja Europejska zapewnia krajom UE wspólną infrastrukturę ICT i usługi przekrojowe (terminologia, interoperacyjność itp.). Następnie mogą stworzyć „usługi ogólne” w celu połączenia krajowych systemów e-Zdrowia za pośrednictwem „Krajowych punktów kontaktowych ds. e-Zdrowia (National Contact Points for eHealth - NCPeH)”, przy wsparciu finansowym z programu „Łącząc Europę” Telekomunikacja (2015-2020).
Grupa ekspertów krajów UE eHealth DSI (the eHealth DSI EU countries Expert Group - eHMSEG) składa się z menedżerów odpowiedzialnych za wdrażanie KPK i nominowanych przez kraje uczestniczące. Członkowie uczestniczą we wdrażaniu i obsłudze transgranicznej infrastruktury e-zdrowia i są odpowiedzialni za tworzenie Krajowych Punktów Kontaktowych ds. e-zdrowia.
Zarząd Operacyjny eHealth (the eHealth Operational Management Board - eHOMB) składa się z przedstawicieli służb wewnętrznych Komisji Europejskiej oraz przewodniczących eHMSEG. Nadzoruje świadczenie usług oraz podejmuje decyzje taktyczne i operacyjne dotyczące eHDSI.