Jesteś w:
Zmiana sposobu logowania do Rejestru Aptek i Rejestru Hurtowni Farmaceutycznych
Zmiana sposobu logowania do Rejestru Aptek i Rejestru Hurtowni Farmaceutycznych
W związku z planowaną zmianą sposobu logowania do systemu RA i RHF na taki, który będzie wykorzystywał wyłącznie system login.gov.pl, zachęcamy, by sprawdzić już teraz, czy możesz logować się przez login.gov.pl.
Logowanie przez system login.gov.pl możliwe jest na trzy sposoby:
przez profil zaufany,
za pomocą mojeID, czyli poprzez konto bankowe w jednym z wybranych banków (iPKO lub Inteligo w PKO BP, Pekao SA, BOŚ, BNP Paribas, VeloBank, Crédit Agricole, mBank, Bank Millennium, Bank Spółdzielczy w Brodnicy, Kasa Stefczyka lub banki spółdzielcze z Grupy PBS),
poprzez e-dowód (dowód z warstwą elektroniczną).
Ważne!
Po zmianie sposobu logowania zalogowanie się do RA i RHF NIE BĘDZIE MOŻLIWE bez ważnego profilu zaufanego albo konta w banku obsługującego mojeID albo e-dowodu. Pamiętaj, że profil zaufany jest ważny 3 lata. Sprawdź jego ważność i przedłuż ją w razie potrzeby odpowiednio wcześniej.
Co należy zrobić, by zachować możliwość logowania do RA i RHF po zmianie sposobu logowania?
Jeżeli posiadasz profil zaufany, konto w banku obsługującym mojeID albo e-dowód, sprawdź możliwość zalogowania się:
Wejdź na
- - https://rejestry.ezdrowie.gov.pl/ra/search/public lub https://rejestry.ezdrowie.gov.pl/ (jeżeli chcesz zalogować się do RA),
- - https://rejestry.ezdrowie.gov.pl/rhf/search/public lub https://rejestry.ezdrowie.gov.pl/ (jeżeli chcesz zalogować się do RHF),
Kliknij „Zaloguj się”
Zostaniesz przekierowany/a na stronę UEOZ. Kliknij „Zaloguj się przez login.gov.pl”
Wybierz sposób logowania, z którego chcesz skorzystać. Potrzebujesz pomocy w logowaniu? Sprawdź instrukcję.
Jeżeli nie posiadasz profilu zaufanego, konta w banku obsługującym mojeID i e-dowodu, już teraz zapewnij sobie możliwość logowania przynajmniej przez jeden z tych sposobów. Sprawdź, jak założyć profil zaufany.
Sprawdziłem, że mogę zalogować się przez login.gov.pl. Co dalej?
Sprawdzić, czy po zalogowaniu do RA i RHF przez login.gov.pl dostępny jest ten sam zakres uprawnień, jak w przypadku dotychczasowego logowania za pomocą loginu i hasła. Jeżeli uprawnienia są inne, prosimy o skontaktowanie się z naszą infolinią techniczną pod numerem 19 239 lub mailowo pod adres logowanie@cez.gov.pl.
Dlaczego zmienia się sposób logowania?
Celem wprowadzenia zmiany w sposobie logowania do RA i RHF jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa systemu i ochrony danych osobowych w nim przetwarzanych. Logowanie przez login.gov.pl to nowoczesny i bezpieczny sposób potwierdzenia swojej tożsamości, stosowany w administracji publicznej.